PAT - Hétfő - "A szépségért meg kell szenvedni." - Na, de kinek?

Sziasztok! 

Örömmel prezentálom az első napomat a Projekthét a természetért eseménysorozaton belül.
Az első témán nem sokat kellett agyalnom, ugyanis ma az egyik kolléganőmet elkísértem egy közeli plázába. Ő egy nagyon magára adó piperészkedő hölgy, aki előszeretettel hagyja a pénztárcájának felét különböző drogériákban és üzlethálózatokban.

Gondoltam mivel úgyis készültem a Lushba, -és pont van az áruházban -ezért elrángatom magammal hogy mit szól hozzá. Nagy meglepetésemre teljesen lenyűgözte a hely, és bár nem igazán az állatkísérletmentes misszió miatt sajnos, de a végén 3 termékmintára rábeszélhető volt. Remélem tetszeni fog neki, és rendszeres vásárló lesz, hiszen ki más tudná a legnagyobb különbségeket észrevenni mint Ő, aki inkább a luxusmárkák embere. Bízom benne, hogy hamarosan beszámol pozitív tapasztalatokról. Nekem 3 új termékkel sikerült gazdagodnom, az egyik a Charity pot vegan kézkrém, aminek teljes bevétele egy emberjogi, állatvédelmi, vagy természetvédelmi szervezethez fog eljutni.


Miért is fontos ez? 

A legnagyobb örömömre sok ember válassza mostanában a vegetáriánus, vegan életmódot, vagy figyel arra mit eszik,és mit nem. Az egészségtudatosság szinte az új hullám, és ennek a szemléletmódnak az aranykorát éljük. Mindenhol életmódváltás tervek, egészséges termékek, bioboltok, stb. Viszont párhuzamosan nem egyenlő arányban van az egészséges életmódot követők száma a környezettudatossággal foglalkozóékkal.
Ez pedig komoly probléma lehet, hiszen képzeljünk csak el egy asztronautát, aki védőfelszerelésben óvva magát mosolyogva lebeg, míg körülötte minden hamuvá nem ég. 

Hiába óvja a felszerelés, előbb-utóbb az oxigén kifogy a palackból, és nem lesz aki újratöltse.

Tehát, hiába óvjuk a szervezetünket a káros adalékanyagoktól ha közben letüdőzzük a mérges gázt, elpusztítjuk az állatokat, és nem hagyunk egy darab fát sem magunk körül. Ez egy olyan játszma, amiben mi csak veszíthetünk.




A test- és szépségápolási termékekkel kapcsolatban szeretnék pár fontos információt és tanácsot megosztani, hiszen é
vente több millió állat esik áldozatul a laboratóriumi kísérleteknek. Ha sokszor tehetetlennek is érzed magad az iparágak és gyárak döntéseivel szemben, az orvvadászattal - az élővilág pusztításával szemben, tudnod kell azt, hogy a legapróbb módon is tudsz segíteni. Mint korábban ígértem, a projekthét hangvétele a pozitív szemlélet és a tenni akarás, így a továbbiaknak szeretném nektek megmutatni milyen apró odafigyeléssel lehet nagy lépéseket tenni az állatok védelmében.

Egy csomó dolog jól néz ki meg minden, de az embernek meg kell tanulnia mire van igazán szüksége. Tudjátok, vannak azok a sztár Instagrammok ahol aztán tucatjával vannak Porsche-szelfik, Dior parfümök, és luxuskategóriás sminkek fotózgatva a fehér lepedőn.
Csábító lehet, főként fiatal lányok számára, de a szépség ér ennyi valódi áldozatot?
Sokan tévesen azt hiszik hogy csupán egereken kísérletezgetnek ezekben a laboratóriumokban, -épp ezért kevésbé veszik súlyos problémának az állatkísérletet- holott nagy részben nyulak, kutyák, majmok esnek áldozatul.
Mindenki utálja az állatkínzókat, mégis hajlamosak vagyunk őket szponzorálni. Te biztos a jó zsebébe csúsztatod a pénzed?







Egyetlen lépés életet menthet. 



Váltani nem pénz kérdése, hanem döntésé. Nekem a Lush a kedvencem, de megfizethetőbb árkategóriára közé tartozik például a DM saját márkás Balea termékcsaládja, ami szerintem minőségében kiemelkedő, én például tusfürdőt, dezodort csak onnan veszek. (Maximum 250-300 körül van 1db) - ők önkénteseken kísérletezgetnek, sem a beszállítóik sem az összetevőik között nincs olyan, amit állatokon tesztelnének. Jó hír, hogy a Müller és Rossmann saját márkás termékei is mind-mind ide tartoznak.

Lássunk pár hazai népszerű márkát, melyik csoportba tartozik:*

                    Dove                                  Catrice                            
                 Palmolive                             Essence
                  L'Oreal                                GOSH
                 Gillette                                 Kat Von D
                   Axe                              Marks and Spencer
                   MAC                                     NYX
               Max factor                               H&M

         Head & Shoulders                    Dr. Hauschka
                 Garnier                                   
Helia-D
                  Nivea                                    Benecos
          Yves Rocher (sajna)                     Alverde
                 Always                                     Lavera
               Colgate                                Himalaya Herbals


* az X jelzésű oszlopban az állatkísérletet alkalmazó termékeket láthatjátok.


Természetesen érdemes a Peta honlapját böngészgetni ITT, ahol több információt olvashattok a gyártókról hogy kire érdemesebb a pénzünket szánni, és kinek nem. Vannak persze magyar portálok is amik ezzel a problémakörrel foglalkoznak, így célszerű a Googlen is szörfözgetni. Bónusz: A barátnőm mindig a kremmania.hu-t emlegeti mindig (katt IDE), ahol a termékekről véleményeket lehet olvasni ezzel azt bizonyítva hogy nem mindig az a jó, ami méregdrága, vagy népszerű. Így, ha le akarunk cserélni egy terméktípust valamit másra, érdemes előtte véleményeket olvasgatni. Nagyon hasznos!


Róma sem egy nap alatt épült. 
Ha már olyan tusfürdőt választasz, ami állatkísérlet-mentes egy nagyon fontos és jó célt támogatsz, és hidd el egy óriási lépés. Amivel nem csak magadért,hanem kis kedvenceidért is teszel. Többen azt hiszik, hogy csak radikálisan lehet változtatni, hiszen sokszor botlunk beteges és erőszakos karakterekbe, akik elítélnek minket a szokásainkért. Felejtsd el az ilyen embereket, úgy gondolom mindenkinek magának kell eldöntenie hogy milyen tempóban szeretne segíteni. Részemről sem ért véget a folyamat, de magamtól kellett rájönnöm arra, hogy miként és hogyan szeretnék élni. Én biztatni próbálok mindenkit arra, hogy próbálja ki milyen úgy reggelente a fürdőszobaszekrényhez nyúlni abban a tudatban, hogy egyetlen egy élőlény sem esett áldozatául mindennapi rutinjainknak.


Személyes történetem


Akkor figyeltem fel leginkább a minél kevesebb állatkísérlet-mentes termék használatára amikor megismerkedtem a Lush-sal. Ajándékot vadásztam egyik karácsonyra a barátnőmnek és végignéztem a kedvenc szépségápolásos Youtuber videósainak haul videóit. (MIRE VÉGIGNÉZTEM AZ ÖSSZESET MEGHALTAM ) - és ott mutatták be többen hogy milyen szuper termékek ezek. Aztán én szépen bevásároltam a Lushba karácsonyra, volt öröm meg mulatság, aztán az illat miatt honvágyam keletkezett, és visszamentem vásárolni, de ezúttal magamnak. Egyre többet olvastam a témában, és rájöttem hogy ez mennyire fontos számomra, hiszen imádom az állatokat. Előtte sose próbálkoztam arcpakolással meg ilyenekkel, mert feleslegesnek tartottam, de egyszerűen ilyen termékek mellett rá lehet szokni. Aztán szép lassan a fürdőszobapolcot belepték a kis fekete Lush tégelyek. Imádom az üzlet misszióját, minden természetes anyagot ami a termékekben van, a közvetlenséget az üzletekben, egyszerűen mindent.

Olyan apró de mégis zavaró problémáimat orvosolta mint a kiszáradt fejbőr, ekcéma, stb. Azt mondták nekem hogy a tetoválást nem lehet abbahagyni ha csináltatok párat, de azt sikerült abbahagyni, viszont a Lushra ez már kevésbé érvényes.





PAT - Hétfő - "A szépségért meg kell szenvedni." - Na, de kinek? PAT - Hétfő - "A szépségért meg kell szenvedni." - Na, de kinek? Reviewed by greg on 13:13:00 Rating: 5
Üzemeltető: Blogger.