Könyvkoktél - Avagy a nyár esélyesei nálam

Van egy bizonyos nevű alkalmazás Google böngészőre, amivel összelehet gyűjteni azokat a dolgokat, amiket az ember meg akar vásárolni. Elnézegettem, és rádöbbentem, hogy összeszedtem úgy 70 könyvet amiket úgy gondoltam, na jó ezek kellenek nekem a közeljövőben. Nálam, sokakkal ellentétben a nyár az olvasós évszak, sokszor kiülök a nyugágyba, és akkor nincs az a körülmény ami meg tudna szakítani, még a monszun közepén is olvasok. Egyébként zárójelbe megjegyezve nem nagyon szoktam meggondolatlanul könyveket vásárolni, szinte csak akkor veszek, ha valami feltétlen olyan, ami az én világnézetemhez, ismereteimhez jól jön, vagy a részét képezheti. Pont ezért volt meglepő számomra is ez a könyvkupac amit kinéztem magamnak.
Összességében elmondható a könyvízlésemről hogy nem túl bestseller jellegű, nem gyakran olvasok regényeket. Szakkönyvfaló, kulturális és világmegismerős típus vagyok. Vannak regények ugyan amik megfognak, de kevés, és inkább klasszikus irodalom kategóriából.
De képben vagyok azzal kapcsolatban, hogy mik azok a regények amiket sokan szeretnek, jó párnak a sztorijával is tisztában vagyok, vagy láttam filmen, szóval nem vagyok reménytelenül elveszett a kortárs szórakoztató irodalom témakört illetően :)
Kihívásötletnek azért nem rossz..:D 


Nos szóval lássuk mi az a top 5 amit nyárra tutira be fogok szerezni:



1.) Soltész Béla - Hátizsákkal Brazíliában.

Tudni kell rólam első körben, hogy imádok utazni, és főként az egzotikus tájak szoktak elvarázsolni.
Mikor megláttam a borítót azt mondtam magamban: Basszus ez nekem kell, szólhat bármiről, ezt biztosan nem fogom megbánni. Egyszerűen zseniális ez a borító. Esztétikus, nyárias, figyelemfelkeltő. Soltész Béla egyébként a Corvinuson végzett doktorit Nemzetközi kapcsolatok szakon. Szóval ha valaki, akkor ő biztos nagyon jó szemmel tudja nekünk leírni az ország ügyes-bajos dolgait hétköznapi és turistaszemmel, utánajárni híres embereknek, magyaroknak ,és felfedezni a város igazi arcát.

Tényleg ajánlom az ehhez hasonló könyveket azok számára is, akik nem szoktak utazgatni de nagyon szívesen tennék, főleg, ha pont a kedvenc országunkról találunk hasonlót. Leírhatatlan élmény lesz egy igazi szakértő, vagy kalandor szemével látni mindent. 






2.) Charles Handy - A második görbe

Sajnos a bestseller megjelenések árnyékában gyakran maradnak Charles Handyhez hasonló irodalmak. Számomra fontos az, hogy ne a saját csőlátáson keresztül lássam a világot, hanem szakértők szemével, globálisan. Imádom azokat az tudományos előrevetítéseket, amik felkészítenek a következő évek dolgaira, problémáira. Ez a könyv is arról szól, hogy mi várható ránk, hogy a családi, polgári, dolgozói szerep mennyire meg fog változni a jövőben. Az alaptalan olcsó teóriáktól frászt kapok, és bár a fantasyknak és a sci-fiknek is megvan a maga szépsége, azért néha jól esik tényeken alapuló szinte biztosan bekövetkező közéleti dolgokkal foglalkozni. Így az ilyen könyvek ha külsőre nem is túl csábítóak, annál informatívabb és fontosabb tartalommal rendelkeznek. Akit érdekel komolyabban a jövő társadalma és gondolkodása, ne habozzon elolvasni! 




3.) Jonathan Wilson - Futballforradalmak 

Egészen idáig kajtattam egy olyan könyvet, ami magába foglalja a futball történelmét, nem ezer éves, és hiteles ember írta. Na most megtaláltam emberek, és örömömben egyből tettem a muszáj listára. Az, hogy az Akadémiai kiadó adta ki, nekem egy külön visszaigazolás, hiszen ügyelnek arra, hogy ne hülyeségeket zúdítsanak az emberekre. Ráadásul 608 oldalas, és körülbelül 4000 ft-ért megvehetünk magunknak egy modern futball lexikont. Most, hogy EB szezon van, így még jobban örülök neki



4.) William R. Forstchen - Egy másodperccel később

Na, ez az a tipikus bestseller regény, ami abszolút felkeltette mind a borítóval, mind a leírással a figyelmemet. Mostanában ömlenek mindenhonnan az ilyen-olyan ISIS-ról szóló könyvek, meg a háremes teóriák, nőként rabszolgaként, stb. Ebben a nagy katyvaszban ott van egy ilyen regény, egy olyan valósághű eseménnyel mint a háborúk, és Amerika térdre kényszerítése. Abszolút realisztikus szemléletből. Nem egy pozitív téma, de majd biztosan lesznek esős napok még, amin ezt fog jól esni olvasni.




5.) Steven D'Souza & Diana Renner - A nemtudás

Szerintem a borító egy kisebb esztétikai minimál hányinger, de ettől függetlenül egy olyan olvasmányról van szó, amire azt mondtam hogy ez tuti olyanokat fog nekem tudni mondani, hogy felborulok székestül. A lényege, hogy hogyan adjuk magunkat elő úgy, hogy nem tudunk állandóan minden információforrást magunkba gyűjteni, mégis ennek ellenére hogy lépjünk fel magabiztosan, ha ingoványos talajra tévedünk. Tegyük hozzá, ez nem azoknak az embereknek íródott, akik hozzászólásokban sokszor a tények halvány fogalma nélkül, vagy háttértudás nélkül netfightolnak, szóval ha van egy ilyen ismerősünk, ezt a könyvet zárjuk el előle✋🏾






Vicces történet a bejegyzés végére, hogy mire ezt megírtam, rájöttem hogy a kinézett könyvek 80%-ára valójában nincs is szükségem. Szóval ha másra nem is volt ez az írás jó, legalább nyomkodhatom szorgalmasan a delete gombot, és megint gyűjthetek jövőhétre legalább 20-at, aminél szintén megint szortírozhatok. 

😄
Könyvkoktél - Avagy a nyár esélyesei nálam Könyvkoktél - Avagy a nyár esélyesei nálam  Reviewed by greg on 7:42:00 Rating: 5
Üzemeltető: Blogger.