Őszi barista kalauz + zónaajánló

Sziasztok!

Napok óta szánom már magam arra, hogy elkészítsek egy kávékülönlegességet az évszaknak megfelelően. Végre sikerült, mert mindent sikerült itthon találni rá, előkutatni a polc mélyéről, vagy csak szimplán benézni a hűtő alsó polcára. (Fail.)

Vannak olyan dolgok, amiket sokan igen félelmetesnek és magasnak találnak, épp ezért kicsit bátortalanok belefogni. Mivel full amatőr kávékészítő vagyok, ezért gondoltam azt, hogy talán így többeket tudok inspirálni arra, hogy vágjatok bele. Hiszen én sem vagyok egy professzionális barista.

Ezen a napon egy zóna is megszületett, amibe a mai kávékészítő akciómat már könnyen bele is vethetném. Fanny, a Fannypersonal blog szerkesztője, aki nem mellesleg inspiráló és gyönyörű moly, elindította a zónáját a moly.hu-n, ami a Lazíts! nevet kapta. (Kattints a névre a részletekért.) 

Mivel jómagam is a pozitív szemléletet hirdetem, fontosnak tartom hogy legyen egy hely ahol inspiráljuk egymást, problémákat és élethelyzeteket beszélünk meg, és segítsünk egymásnak. Biztassuk egymást új dolgokra, és osszuk meg a pozitív tapasztalatainkat bármilyen területen. 
Ha van kedvetek csatlakozzatok, én már megtettem. :-))



Mindezek után lássuk, hogy mivel bővítettem ma a tudásomat, és a kísérletezési kedvemet.

Az alap a Starbucks Fahéjas Latte alapján készült.
Ezt kicsit továbbfejlesztettem, így lett:

Starbucks Fahéjas-Oreos mandulás latte.  


Amire az alaphoz szükséged lesz:

Barnacukor/ vagy sima cukor
Vaníliakivonat/ vagy vaníliacukor
Őrölt fahéj,
Tej /bármilyen 
Szerecsendió (én kesudiót használtam).
Oreo keksz
Mandula/ vagy mandualkivonat
Tejszínhab
és egy szimpla kávéalap vízzel tetszés szerint. (Ez lehet instant, kotyogós, kapszulás, stb)

+
Egy adag motiváció
Egy toleráns konyha
... és egy jó Spotify playlist.


 Elkészítés: 

1.) Főzd le a kávét, és egy pohárban tedd félre.
2.) Egy másik pohárban keverj össze fél csésze tejet, fél evőkanál cukrot, fél teáskanálnyi vaníliát, negyed teáskanálnyi fahéjat, és az összemorzsolt mandulát és kesudiót. (Nekem jó barátom volt a húskloffoló ehhez a nemes feladathoz)
3.) Keverd őket jól össze, ha van tejhabosítód, jól habosítsd fel mindezt.
4.) Tedd be 30 másodpercre a mikróba (Tegyél a pohárba valami tetőt, mert nekem az első próbálkozásomra szétrobbant a mikróban. Tudom, nagyon bizalomgerjesztő :D )
5.) Vedd ki, habosítsd megint be, vagy alaposan keverd össze. Utána megint passzold be 30 másodpercig a mikróba. (Addig élvezd a zenét.)
6.) Öntsd bele a kávéba a forró tejes alapot, és jól kutyuld meg.
7.) Én még morzsoltam bele kesudiót, és egy kis mogyorót külön.+ Tégy bele egy egész oreo kekszet, és várd meg amíg elsüllyed és összemorzsolódik a forró kávéban. Ezt elősegítheted azzal, hogy kicsit lenyomod kanállal, és megkutyulod.
8.) Fúj rá habot, és díszítsd ízlésnek megfelelően
9.) Járd el a győzedelmi táncot, és fogyaszd el. 





Nekem ilyen lett a végeredmény. Ha összekutyulod benne a kekszet, nagyon jó mutatós kekszdarabos lesz. :)

Remélem egyszerű útmutatót adtam, és tényleg bátran fogjatok bele, megéri. Finom, egyszerű, és jó vele meglepni magunkat és másokat egyaránt.

Jó hétvégét mindenkinek!
Őszi barista kalauz + zónaajánló Őszi barista kalauz + zónaajánló Reviewed by greg on 11:23:00 Rating: 5
Üzemeltető: Blogger.