Christmas week - All I want for christmas is food


Sziasztok!

Elérkezett az év egyik legizgalmasabb időszaka, -(dobpergés)- a karácsony előtti utolsó hét. Én személy szerint rendkívül karácsonyi ember vagyok, szeretem az ünnep minden egyes percét, persze csak a saját játékszabályaim szerint. Nem vagyok az a plazmatévéért sorban álló típus, inkább a forróboros és ételes standoknál lehet megtalálni engem.
De ott persze állandóan. 


Ennek a hétnek a keretében totálisan az összes bejegyzésem az ünnepek előtti előkészületekről fog szólni. Próbálok minél találékonyabb lenni, és hanyagolni az All I want for christmas is you-t annak ellenére, hogy mindenki tudja már a szövegét kívülről (természetesen én is), és titokban mindenki szereti, még ha baromira ciki is bevallani.



So..Bemelegítő körnek az első napon a konyhába vezetek mindenkit.

Én vagyok az a férfi, akit inkább megtalálhattok a tűzhely mellett, mint meccset nézve a fotelban, szóval tagadhatatlanul megjön ilyenkor a kedvem az egész napos kísérletezgetéshez, hogy minél több mindennel lepjem meg magamat és másokat. Abszolút nem készítek magyar ételeket, sem hagyományos menüket. Túl rövid az élet ahhoz hogy az ember székelykáposztán és gulyáslevesen élje le az életét.

Vannak olyan alkalmak viszont, amikor kevés az idő, de jönnek vendégek, vagy pedig az ember megkíván valami harapnivalót.
Mindehhez elég egy natúr joghurt, egy csomag háztartási keksz, gyümölcsök, egy kis étcsokoládé, tej, és egy adag télapó adta fantázia.

Mellé gyors hűsítőnek pedig összedobtam egy kis brandys-szerecsendiós-madártejet.
Én szójatejjel és rizstejjel készítem ezeket, sokkal ízletesebb hatást lehet elérni velük, és a gyomrot is kíméli. A brandyvel pedig csak módjával, ha nem akarunk egy délutáni alvást is beiktatni a napi rutinunkba.

Az adagokat tekintve egy kis doboz natúr joghurtot használtam egy ilyen uzsonnához. A kézi mixer vagy egy habverő segítségével könnyen összekutyulhatjuk a joghurtot a kekszdarával és a csipetnyi fahéjjal, ami kicsit megbolondítja. (De azért nem fog tombolni, nyugi!.) Én mindig reszelek ilyen jellegű desszertekbe mandulát és szerecsendiót, mert ezek a tél ízei, és mindig adnak valami kis pluszt.
A banánt és az almát egy jó zene mellé énekelve is össze lehet aprítani, és időközben elpusztítani pár szemet csak is kizárólag az energiabevitel miatt. Mohóságról szó sincs!

Az ital elkészítéséhez a klasszikus madártej receptet alkalmaztam annyi különbséggel hogy vaníliarúd van benne, és nem vaníliacukor, plusz rizstejjel alaposan felöntöttem hogy finom krémes iható állaga legyen. A végén egy negyed kiskanálnyi brandyt a pohárba öntöttem, és belereszeltem egy kis szerecsendiót csokoládéval. 

 















A karácsonyi sütés-főzés döpping közepette nem érdemes megfeledkezni a tálalásról, hiszen ha ízlésesen van valami a tányéron, akkor kevésbé számít az étel puccossága. Ellentétben ha egy hétfogásos ételt odavágunk a tányérra, nem biztos hogy a kívánt hatást fogja elérni. A főzés egyben művészet is, ne féljünk kísérletezgetni egyszerű dolgokkal, hiszen bármi jó születhet belőle. 

Agancspacsi mindenkinek!
Christmas week - All I want for christmas is food Christmas week - All I want for christmas is food Reviewed by greg on 6:22:00 Rating: 5
Üzemeltető: Blogger.